דייסת אמרנט

זרעי האמרנט הם חומר גלם שכדאי מאוד להכיר ולשלב בתזונה מדי פעם. מדובר בדגן מלא המכיל כמות גבוהה של חלבון, יותר מכל דגן אחר, עשיר מאוד בסידן, מגנזיום, וויטמיני B, סיבים וברזל. בזכות הסיבים הוא מסייע לתהליכי העיכול ויוצר תחושת שובע ובזכות הסידן תורם לחיזוק העצמות. כמו כן מסייע בהורדת כולסטרול ולחץ דם, ובנוסף איננו מכיל גלוטן 🙂

רכיבים (לכ-4 מנות):

  • 1/2 כוס זרעי אמרנט
  • אחת וחצי כוסות נוזל: מים / חלב סויה או צמחי אחר / שילוב של שניהם
  • תוספות: דבש / מייפל, תמרים קצוצים, קינמון, שבבי קוקוס, שברי אגוזי מלך, זרעי צ’יה, צימוקים, חמוציות מיובשות, בננה מעוכה…
  • אופן ההכנה:
  • בסיר קטן מבשלים את זרעי האמרנט והנוזלים – מביאים לסף רתיחה, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים כ-20 דקות, עד שנשארים ממש מעט נוזלים.
  • חשוב לערבב מידי פעם במהלך הבישול כדי שהדייסה לא תידבק לתחתית.
  • מגישים בקעריות עם תוספות שאוהבים.

שתפו את המתכון!

עוד מתכונים

תפריט